A tevékenység helye: (óvoda, csoport, a gyermekek életkora, csoportszervezése: 3-4 évesek, / 3-5 évesek, / vegyes csoport)
A tevékenység ideje: (év, hónap, nap, napirendi időszak)
Tevékenységi forma: (az Óvodai nevelés országos alapprogramja által használt szakkifejezésekkel: vers-mese, ének-zene, énekes játék, mozgás, rajzolás, mintázás, kézimunka, külső világ tevékeny megismerése, matematikai tapasztalatok szerzése, játék, munka jellegű tevékenység) – ha komplex, akkor a többféle tevékenységforma felsorolása
A tevékenységforma / formák tartalma / tartalmai: (a műveltségtartalmak megfogalmazása)
A tevékenységforma /-formák tartalmának megjelenítési módja: (tiszta típusú, komplex –tevékenységek egymásutánja, valamely tevékenységbe /tevékenységekbe, vagy játékbaágyazott, vagy arra épített tevékenység-, vagy integrált -valamilyen tevékenységbe vagy játékba integrált tevékenység-, projekt)
Előzmények: (mindazok a tevékenységek és tartalmaik, amelyek a tevékenység közvetlen alapjául szolgálnak)
A fejlődést elősegítő tevékenység/-ek célja/-i: egyes gyermekekre, illetve csoportokra, vagy az egész csoportra megfogalmazott célok
A fejlődést elősegítő tevékenység/-ek során az óvodapedagógus feladatatai: a célok eléréséhez szükséges feladatok felsorolása.
A fejlődés várható területei: kiterjednek a gyermek/ek várható fejlődési területeire (szociális, érzelmi, testi és pszichés)
A fejlődést elősegítő tevékenység/-ek folyamatában alkalmazott módszerek: (a pedagógus által használt, a pedagógus és a gyermek által közösen használt módszerek, a gyermek által önállóan használt módszerek, a gyermekek által együttesen használt módszerek, általános pedagógiai és speciális módszerek, kooperatív módszerek, projekt módszer)
A fejlődést elősegítő tevékenység/-ek során alkalmazható eszközök: játékszerek, berendezési tárgyak, maguk a gyermekek, termések, gyűjtött természeti kincsek, manipulációs eszközök, használati tárgyak, az óvodapedagógus által készített eszközök … stb.
A fejlődést elősegítő tevékenység/-ek irányításának módja: direkt (közvetlen ráhatásokkal), indirekt (közvetett ráhatásokkal), nyílt vagy zárt tapasztalatszerzési módon
A fejlődést elősegítő tevékenység/-ek szervezeti formája: kötött, kötetlen, mikrocsoportos
A fejlődést elősegítő tevékenység/-ek során alkalmazott munkaformák: egyéni, csoportos, egyénre szabott, frontális, páros
Forrás és további szempontok: http://www.kormocikatalin.hu