A portfólió elkészítéséhez az Oktatási Hivatal oldaláról letölthető 160 oldalas kiadvány ad segédletet. Ugyanakkor előadások, e-learning, workshop, kiadvány is megjelent a piacon, melyek a megoldást ígérik a bizonytalanság állapotában. Sőt, közel 5000 forintért arra is megtanítanak minket, hogyan tudunk hiteles és eredményes képet mutatni magunkról. Mit nyújtanak ezek valójában?
A portfóliót elkészíteni a pedagógus helyett más nem tudja. Megírni a szükséges anyagokat, összeválogatni a csatolandó dokumentumokat, feltölteni ezeket, a pedagógus feladata. A külső segítség mire terjedhet ki?
Szlogenek az ajánlatokból:
„Szakértő előadónk iránymutatásával kollégáival közösen a helyszínen állíthat össze egy komplett portfóliót!” (6,5 óra 39500 forint)
"Kifejezetten a minősítéshez kifejlesztve! Segítségével könnyen összeállíthatja a minősítéshez szükséges szakmai portfólióját! Mi tudjuk a portfólió készítés titkát! Megtanítjuk, hogyan tud hiteles, és eredményes képet mutatni magáról! Villámfelkészítő csomag." (e-learning, 4990 forint)
"A képzésen résztvevők hathatós segítséget kapnak saját portfóliójuk önálló elkészítéséhez, valamint megismerkedhetnek a reflektív gondolkodás fogalmával, a reflexió szerepével, és eszközöket kapnak a portfólióban kötelező szakmai reflexiók elkészítéséhez." (7 óra, 10500)
"A képzés alatt igyekszünk minden fejezethez, alfejezethez, elemhez sablont vagy kiindulópontot adni, hogy a tényleges portfólió összeállításakor, megalkotásakor már csak ezeket kelljen tartalommal megtöltenetek." (5 óra, 7000 forint)
"A tanügyigazgatási változások és az életpályamodell bevezetésének lépéseivel megnő a tétje, hogy az intézmény vezetői, pedagógusai és tanulói egyaránt megtanulják, mi kerüljön, mi kerülhet a portfólióba, és hogyan segítsék egymást az elkészítésében. Három e-bookból álló csomagunk ebben nyújt villámgyors gyakorlati segítséget. E-bookunkból kiderül, milyen kötelező elemei vannak egy pedagógus-portfóliónak, és hogyan kell elkészíteni" (10 oldal, 2540 forint)
Miért fizetünk tehát?
- A törvényi szabályozás összegzése.
- Útmutató kivonatolása, az abban lévő sablonok kiemelése.
- Információk rendszerezése: milyen szempontok szerint kell megírni az iskolai óravázlatot, az óvodai vázlatot.
- Reflexiók megírásának segédlete, szempontsorok az Útmutatóból.
Mit nem nyújt egyik sem?
NEM AD VISSZAJELZÉST, KONTROLLT, ELLENŐRZÉSI TÁMPONTOKAT:
- korrekciót a reflexióknak, objektív értékelését a szubjektív elemeknek.
- a bemutatott kompetenciák ellenőrzését, súlyozását.
- a koherencia vizsgálatát.
MINDEN PEDAGÓGUS KÉPES ÖNERŐBŐL ELKÉSZÍTENI A PORTFÓLIÓJÁT!!!