Mihez mikor kezdjek hozzá? Milyen sorrendben haladjak a kötelező és alapdokumentumok között? MI így csináljuk - munka és család mellett.
Egy lehetséges ütemterv: ITT letölthető.
1. Az első és legfontosabb: a tematikus terv és a hozzá kapcsolódó óravázlatok megírása, hisz ez lesz az alapdokumentumok irányvonala. Ez 2-4 nap alatt összeszedhető, hisz mindössze a napi gyakorlatot kell papíron összegezni, rendszerezni. Tervezzük meg, mikorra hívunk hospitálni kollégát. Figyeljünk rá, hogy koherens legyen a helyi pedagógiai programmal.
2. Ha már lendületben vagyunk, írjuk meg az ütemtervet és a hozzá kapcsolódó foglalkozásvázlatot is.
3. Következhet az intézményi bemutatás megírása, ami szintén összhangban kell legyen a pedagógiai programmal.
4. Írjuk meg a csoportprofilt.
5. A reflexiók megírása több részletben történjen, hisz ezek átgondolt, logikus felépítése jelentősen befolyásolja a rólunk alakítandó kompetencia-képet.
6. A mi hospitálásunk és az esetleírás némileg más fókuszt kíván, így „erőt" meríthetünk a következő lépéshez.
7. Itt az ideje a megvalósulás dokumentumainak áttekintésének. Tulajdonképpen ez az a pont, ahol a tematikus terv és az óravázlatok elnyerik végső formáikat, kiegészítve már a reflexiókkal.
8. Itt célszerű egy előzetes ellenőrzést tartani. A kompetenciákat vegyük számba, melyikben hogyan mutattuk meg magunkat.
9. Ez az áttekintés kiindulópont lehet a választható dokumentumok véglegesítéséhez. Figyeljünk a javasolt terjedelemre itt is!
10. Mindezek után az önéletrajz megírása már szinte jutalomjáték, már ha sikerült kiigazodnunk az EUROPASS sablonon. Célszerű önéletrajzunkban mindössze azokat a tanfolyamokat feltüntetni, amelyeken szerzett ismereteinket valóban beépítjük a mindennapi gyakorlatba.
11. Ismét nézzük át a reflexiókat!
Utolsó lépésben fogalmazzuk meg szakmai életutunkat! Honnan indultunk, mi volt a pályán öröm, nehézség, határozzunk meg mérföldköveket. Térjünk ki arra, jelenleg hol tartunk, hogyan értékeljük magunkat, milyen céljaink vannak még, miben látjuk fejlődésünk lehetőségét.
12. Ismét tekintsük át a kész anyagunkat a kompetenciák szerint, ha hiányzik még valami, tudjuk kiegészíteni, pótolni, legyen lehetőség a korrekcióra.
13. Hagyjunk időt a szükséges dokumentumok szkennelésére, a pdf-konvertálásra, fényképek és videók feltöltésére. Ha informatikai kompetenciánkban bizonytalanok vagyunk, kérjünk már előre segítséget. Célszerű nem az utolsó napra hagyni a feltöltést.
Sikeres munkát kívánunk! És frontmentes szép napot mára:)