Boldizsár Ildikóval alkotó-fejlesztő meseterápia, lélek lengéscsillapító edzése a mindennapok stresszkezeléséhez, holisztikus önfejlesztés, harmóniapedagógia-tréning, érzelmi intelligencia-tréning - néhány ötlet a nyári lelki feltöltődéshez.
Ez az év nem volt egyszerű se óvodában, se iskolában. Leginkább a portfólió-ügy határozta meg az évet, volt bőven jogszabály-változás, adminisztráltunk mindent mindenhova. És nem tudhatjuk mit tartogat a következő év a köznevelés-fejlesztési stratégia, KLIK-átalakítás, egésznapos iskola, kötelező óvodai felvételek ügyében.
Nagyszerű, amit végigcsináltunk, s ha más nem is teszi, veregessük meg mi magunk a vállunkat!
Tartalmas szép nyarat kívánunk, élményteli feltöltődést
- elsősorban az oly sokszor hiányunkat érző család körében!
Ha esetleg marad "szabad kapacitás", összegyűjtöttünk néhány programot a nyári feltöltődéshez:
Alkotó-fejlesztő meseterápia Boldizsár Ildikóval
"Az „Alkotó-fejlesztő meseterápia” című kurzust ajánljuk mindazoknak a pedagógusoknak, akik szeretnék a népmesékben rejlő lehetőségeket munkájukban kiaknázni. Sajnos a népmesék egyre inkább kiszorulnak a gyerekek életéből, pedig a mese lélektani hatása (megnyugvás, középpontba rendeződés, feszültség- és szorongásoldás) és tudásközvetítő funkciója mellett a mesék alkalmasak egy közösség létrehozására, formálására és megtartására is. Ráadásul a mesék nagy előnye, hogy észrevétlenül tanítanak, azaz akadálytalanul juttatják az információkat a megfelelő helyekre." ITT találtuk.
Lélek lengéscsillapító - rugalmas alkalmazkodás a mindennapok kihívásaihoz
"Lélek lengéscsillapító nyári karbantartása pedagógusoknak: a tanév során megfogyatkozott energiakészletek újratöltése, célok és lehetőségek újragondolása, a megoldásorientált szemléletmód csiszolása.
A reziliencia eszköztárát mindenki birtokolja, csak nem használja tudatosan. A lélek lengéscsillapítója a tudatos használattal segít a mindennapok kihívásainak rugalmas kezelését, a stresszhelyzetek konstruktív feloldását, a kiégés megelőzését, a kiegyensúlyozott életvitel megvalósítását. A reziliencia, a rugalmas alkalmazkodás művészete mindenki számára lehetőség a nyugodtabb, harmonikusabb mindennapokhoz, a tudatosabb jövőtervezéshez, a megoldásorientált és jelentudatos hozzáállás kialakításához." ITT találtuk.
Holisztikus önismeret és személyiségfejlesztés
"A holisztikus önismeret elmélyíthető a nagyobb tudatosságra való törekvéssel és a tágabb összefüggésekben való gondolkodás fejlesztésével. Az egyéni élettapasztalatok mélyebb megismerése és értelmezése elősegítheti a személyes és szakmai szemléletmód változását. Kutatások igazolják, hogy a tanárok személyes élettapasztalatai jelentősen befolyásolják tanítási filozófiájukat, oktatási módszereiket, kommunikációs és empátia készségüket.A képzés során szerzett ismeretek segítségével hosszabb távon továbbfejleszthető az egyéni tanítási gyakorlat, pedagógiai módszerek, empátiakészség, illetve segíthet a tanítási stílus átalakításában és a tanulók számára pozitív, ösztönző tanulási környezet kialakításában." ITT találtuk.
Az érzelmi intelligencia szerepe a
pozitív szakmai identifikációban és az oktató-nevelő munka hatékonyságában
"A továbbképzés célja az érzelmi intelligencia (EQ) fogalmának értelmezése és annak bemutatása, hogy milyen további faktorok - az önismeret, az önirányítás, az önmotiváció, az empátia és a kapcsolatteremtési készség - szinergiája alapján épül fel ez a komplex, igen fontos társas kompetencia, amely meghatározó mind a pozitív szakmai identifikációban, mind a tanár-diák kapcsolatokban, mind a konstruktív munkahelyi légkör és az együttműködés megteremtésében. A továbbképzés célja megerősíteni és stabilizálni a résztvevők személyes és szakmai tudatosságát, önazonosságát, aminek következtében fejlődik az érzelmi intelligenciájuk, amely a hiteles és hatékony pedagógiai munka egyik legfontosabb tényezője, kulcskompetenciája." ITT találtuk.
Harmóniapedagógia - lelki feltöltődés tréning pedagógusoknak
"A sajátélményű képzés játékokon, gyakorlatokon keresztül hozzájárul a résztvevők személyiségének, önismeretének fejlesztéséhez, érinti a pedagóguspálya okozta mentális fáradtság okait, és „gyógymódjait”, lehetőséget biztosít arra, hogy a tréning során a pedagógusok feltöltődjenek, újragondolják a pályájuk pozitívumait, és a feltöltődés eredményeképp újult erővel térhetnek vissza az iskolába." ITT találtuk.