HTML

Pedagógus portfólió lépésről lépésre

Friss behegyzések

  • carso: Érthetetlen, hogy a cikkhez tartozó képen miért van hibás képlet: E=m*a. köztudott, hogy Newton 2.... (2015.01.30. 14:42) Portfólió nyugdíj előtt
  • czugizsu: Milyen esetben kaphat az intézményvezető felmentést a kötelező tanítási óra ellátása alól? Milyen ... (2014.11.30. 16:34) Intézményvezetői portfólió
  • vulpus: Üdvözlöm! Gyakornok óvodapedagógusként írom a portfóliómat. Viszont sajnos elakadtam a szabadon vá... (2014.11.28. 09:58) A novemberi portfólióhoz
  • Balla diák: @naturelle: Furcsállom. Egyéni értelmezés lehet. (2014.08.27. 10:44) Egyszerűsített portfólió
  • H Tímea (törölt): „Szakértő előadónk iránymutatásával kollégáival közösen a helyszínen állíthat össze egy komplett p... (2014.04.04. 18:39) Portfólió egyedül vagy segítséggel?

Nyári feltöltődés pedagógusoknak

2014.07.01. 17:10 :: Pedagógus Portfólió

portfolio.jpgBoldizsár Ildikóval alkotó-fejlesztő meseterápia, lélek lengéscsillapító edzése a mindennapok stresszkezeléséhez, holisztikus önfejlesztés, harmóniapedagógia-tréning, érzelmi intelligencia-tréning - néhány ötlet a nyári lelki feltöltődéshez.

Ez az év nem volt egyszerű se óvodában, se iskolában. Leginkább a portfólió-ügy határozta meg az évet, volt bőven jogszabály-változás, adminisztráltunk mindent mindenhova. És nem tudhatjuk mit tartogat a következő év a köznevelés-fejlesztési stratégia, KLIK-átalakítás, egésznapos iskola, kötelező óvodai felvételek ügyében. 

Nagyszerű, amit végigcsináltunk, s ha más nem is teszi, veregessük meg mi magunk a vállunkat!

Tartalmas szép nyarat kívánunk, élményteli feltöltődést
- elsősorban az oly sokszor hiányunkat érző család körében! 

Ha esetleg marad "szabad kapacitás", összegyűjtöttünk néhány programot a nyári feltöltődéshez: 

 

Alkotó-fejlesztő meseterápia Boldizsár Ildikóval

"Az „Alkotó-fejlesztő meseterápia” című kurzust ajánljuk mindazoknak a pedagógusoknak, akik szeretnék a népmesékben rejlő lehetőségeket munkájukban kiaknázni. Sajnos a népmesék egyre inkább kiszorulnak a gyerekek életéből, pedig a mese lélektani hatása (megnyugvás, középpontba rendeződés, feszültség- és szorongásoldás) és tudásközvetítő funkciója mellett a mesék alkalmasak egy közösség létrehozására, formálására és megtartására is. Ráadásul a mesék nagy előnye, hogy észrevétlenül tanítanak, azaz akadálytalanul juttatják az információkat a megfelelő helyekre." ITT találtuk. 

 

Lélek lengéscsillapító - rugalmas alkalmazkodás a mindennapok kihívásaihoz

"Lélek lengéscsillapító nyári karbantartása pedagógusoknak: a tanév során megfogyatkozott energiakészletek újratöltése, célok és lehetőségek újragondolása, a megoldásorientált szemléletmód csiszolása.

A reziliencia eszköztárát mindenki birtokolja, csak nem használja tudatosan. A lélek lengéscsillapítója a tudatos használattal segít a mindennapok kihívásainak rugalmas kezelését, a stresszhelyzetek konstruktív feloldását, a kiégés megelőzését, a kiegyensúlyozott életvitel megvalósítását. A reziliencia, a rugalmas alkalmazkodás művészete mindenki számára lehetőség a nyugodtabb, harmonikusabb mindennapokhoz, a tudatosabb jövőtervezéshez, a megoldásorientált és jelentudatos hozzáállás kialakításához." ITT  találtuk.

 

Holisztikus önismeret és személyiségfejlesztés

"A holisztikus önismeret elmélyíthető a nagyobb tudatosságra való törekvéssel és a tágabb összefüggésekben való gondolkodás fejlesztésével. Az egyéni élettapasztalatok mélyebb megismerése és értelmezése elősegítheti a személyes és szakmai szemléletmód változását. Kutatások igazolják, hogy a tanárok személyes élettapasztalatai jelentősen befolyásolják tanítási filozófiájukat, oktatási módszereiket, kommunikációs és empátia készségüket.A képzés során szerzett ismeretek segítségével hosszabb távon továbbfejleszthető az egyéni tanítási gyakorlat, pedagógiai módszerek, empátiakészség, illetve segíthet a tanítási stílus átalakításában és a tanulók számára pozitív, ösztönző tanulási környezet kialakításában." ITT találtuk.

 

 Az érzelmi intelligencia szerepe a
pozitív szakmai identifikációban és az oktató-nevelő munka hatékonyságában

"A továbbképzés célja az érzelmi intelligencia (EQ) fogalmának értelmezése és annak bemutatása, hogy milyen további faktorok - az önismeret, az önirányítás, az önmotiváció, az empátia és a kapcsolatteremtési készség - szinergiája alapján épül fel ez a komplex, igen fontos társas kompetencia, amely meghatározó mind a pozitív szakmai identifikációban, mind a tanár-diák kapcsolatokban, mind a konstruktív munkahelyi légkör és az együttműködés megteremtésében. A továbbképzés célja megerősíteni és stabilizálni a résztvevők személyes és szakmai tudatosságát, önazonosságát, aminek következtében fejlődik az érzelmi intelligenciájuk, amely a hiteles és hatékony pedagógiai munka egyik legfontosabb tényezője, kulcskompetenciája." ITT találtuk.

 

Harmóniapedagógia - lelki feltöltődés tréning pedagógusoknak

"A sajátélményű képzés játékokon, gyakorlatokon keresztül hozzájárul a résztvevők személyiségének, önismeretének fejlesztéséhez, érinti a pedagóguspálya okozta mentális fáradtság okait, és „gyógymódjait”, lehetőséget biztosít arra, hogy a tréning során a pedagógusok feltöltődjenek, újragondolják a pályájuk pozitívumait, és a feltöltődés eredményeképp újult erővel térhetnek vissza az iskolába." ITT találtuk.

 

Szólj hozzá!

Címkék: érzelmi intelligencia stresszkezelés reziliencia meseterápia nyári feltöltődés lelki feltöltődés

A bejegyzés trackback címe:

https://pedagogusportfolio.blog.hu/api/trackback/id/tr46464523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása