A portfólió elkészítése kényszer, kötelesség, kizsigerelés a fáradt, túlterhelt pedagógusok szemében. Lehetőség, alkotás, esély a szakemberek és az ennek árterében kialakított közfelfogásban. Mi okozza a pedagógusok ellenállását, mi a változtatható elem a rendszerben?
A pedagógusok egy része fellélegzett a szeptemberi fizetések emelkedésének hatására, sokaknak viszont a megvont túlóra, egyéb pótlék és az érettségiztetés külön díjazása alig vagy egyáltalán nem eredményezett növekedést. Annak beteljesítése, hogy a pedagógusok munkájának honorálását is differenciálják, régóta meglévő vágy a szakmabeliek között, és elvárás a szakmán kívüliek által. Ez a rendszer most erre ad lehetőséget – minden hibájával és hiányosságával együtt. Hogyan tekinthetnénk lehetőségként a változásokra, alkotási és önértékelési alkalomra a kényszerű kötelesség helyett?
Fogadjuk el a helyzetet! Tegyük mérlegre azt a befektetett munkát és az elvégzéséhez szükséges segítségek értékét a várható fizetésemeléssel és szakmai megbecsüléssel. Hogyan?